Command & Conquer: Tiberium Wars

A jövő útjai / Könyvajánló (1620 katt) Kapitány
  2010.11.27.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2010/11 számában.

Nemrég vettem kezembe Keith R. A. DeCandido könyvét, a Command & Conquer: Tiberium Wars-t. A mű a hasonló című számítógépes játék alapján készült, mely nagy népszerűségre tett szert a stratégiai játékokat kedvelők körében. Nem ez az első eset, hogy egy sikeres játék alapján könyvet adnak ki: példának okáért a Starcraft, a Warcraft, a Diablo és a Resident Evil sorozatok története is helyet kapott már a Gutenberg-galaxisban. Ha megnézzük DeCandido munkásságát, akkor láthatjuk, hogy ő már gyakorlott alkotó ebben a témában: többek között a World of Warcraft és a Starcraft világában játszódó történetek szülőatyjaként is tisztelhetjük. Az ilyen jellegű történetek néha elég laposak, és inkább a világ neve adja el őket, ám DeCandido – a Starcraft Ghost: Nova-hoz hasonlóan – érdekes, olvasmányos művet adott ki kezéből, amelyet akár önmagában, a C&C háttér nélkül is érdemes lenne végigolvasni.

A C&C: Tiberium Wars története egy közeljövőbeli Földön játszódik, amelyet megtámadott egy zöld színű, kristályos idegen anyag, a Tiberium. A Tiberium egyszerre lehet áldás és átok: energiát lehet belőle nyerni, ám a földi életet elpusztítja.

„Ötvenkét évvel ezelőtt Olaszországban, a Tiberis folyóban különös anyagra bukkantak. Ez a bizonyos nap és az 1995-ös esztendő örökre megváltoztatta a világot, és sajnos nem jó értelemben. Az anyag, amelyet a tudósok Tiberiumnak neveztek el, az évek során domináns erővé fejlődött a Föld nevű bolygón, gyakorlatilag az egész világra átterjedt, átalakította a környezetet, és... nyugodt szívvel kijelenthetjük: mindent tönkretett és elpusztított, ami az útjába került.”

A Földet a Tiberium-fertőzöttség fokától függően kék, sárga és vörös zónákra osztották: a kék és sárga zónák még élhetők, bár itt sem veszélytelen az emberek élete, a vörös zónák pedig teljesen lakhatatlanok. Ebben a világban két hatalmas erő feszül egymásnak: a Tiberiumot isteni áldásként tisztelő Nod Testvériség és az emberiség érdekeit szem előtt tartó GDI, azaz a Global Defense Initiative. Az emberiség régi hagyományainak megfelelően a két szervezet nem a közös probléma megoldásáért küzd, hanem elsősorban egymás – ideológiai alapokon nyugvó – pusztításával vannak elfoglalva.

A könyv a két főszereplő, Annabella Wu és Ricardo Vega először két szálon futó, majd egy közös szálba összeérő történetén keresztül mutatja be a hosszú évek óta tartó Tiberium-háború egy szakaszát. Annabella Wu újságíró, aki először a sárga zónában élő emberek életét mutatja be a kék zónák nézőközönségének, majd a harci cselekmények kiszélesedésével haditudósítóként folytatja pályafutását. Ricardo Vega pedig katona, aki hősként tisztelt édesapja nyomdokaiba lépve a hadsereg tagjaként küzd a GDI ellenségeivel szemben. Az újságíró tolmácsolásában megismerhetjük a Command and Conquer nem épp kellemes világát, a ranglétrán villámgyorsan haladó Ricardo Vega pedig az izgalmas akciót szállítja az olvasó számára. A történet talán egy kicsit emlékeztet a Starship Troopers-re, ám ettől függetlenül érdemes elolvasni a könyvet, aki szereti ezt a stílust, várhatóan jól fog szórakozni. A könyv teljes egészet alkot, magában is élvezhető a történet, ám mégis a sokat mondó „folytatása következik” sorral zárul: kíváncsian várjuk a következő részt.

A könyv egy példányát a Tuan Kiadó bocsátotta rendelkezésünkre, ezúton is köszönjük.

Előző oldal Kapitány
Vélemények a műről (eddig 3 db)